جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

بازیابی اطلاعات موبایل

بازیابی اطلاعات موبایل شامل ریکاوری فایل های از دست رفته گوشی های اندروید و ios است. امروزه با همگانی شدن موبایل و استفاده روزافزون از تلفن های همراه، کاربران حجم زیادی از اطلاعات را در حافظه گوشی ذخیره می کنند. علاوه بر عکس ها و فیلم هایی که از طریق گوشی گرفته می شوند، برخی از اطلاعات دیگر از جمله ایمیل، پیام ها، یادداشت ها و شماره های مخاطبین در حافظه تلفن ذخیره می شوند. گاهی به دلایل معلوم و یا نامعلوم این اطلاعات حذف شده و از دست می روند.

در این شرایط کاربر برای دسترسی مجدد به فایل های ازدست رفته گوشی چه اقدامی باید انجام دهد؟ بازیابی اطلاعات راهی است که از طریق آن می توان تمامی اطلاعات پاک شده گوشی را مجدداً ریکاوری کرده و در دسترس قرار داد. اگر شما هم از دسته کاربرانی هستید که اطلاعات گوشی خود را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا در این مطلب به ریکاوری و نحوه بازیابی اطلاعات از دست رفته بپردازیم.

بهترین گزینه برای بازیابی اطلاعات موبایل اندروید

امروزه سیستم عامل اندروید در اغلب گوشی ها به کار می رود. در این زمینه نام گوشی های سامسونگ شاید بیش از همه آشنا به نظر برسد، اما باید بدانید که علاوه بر سامسونگ، گوشی های دیگری نظیر گوشی های ال جی، گوشی های سونی و برندهای دیگری مانند هواوی و شیائومی نیز موجود بوده و از سیستم عامل اندروید بهره می برند.

چنانچه اطلاعات شما در این نوع گوشی ها از دست رفته باشد برای ریکاوری اطلاعات موبایل اندروید می توانید از نرم افزارهای ریکاوری اندروید استفاده کنید. توجه داشته باشید برای موفقیت در ریکاوری اطلاعات، نباید اطلاعات جدیدی را روی حافظه آن ذخیره کنید. بهترین روش برای بازیابی اطلاعات اندروید مراجعه به مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات است.

بازیابی اطلاعات موبایل آیفون را با این روش انجام دهید

گوشی های ساخت اپل که به آیفون مشهور هستند از سیستم عامل IOS استفاده می کنند. این سیستم عامل تفاوت های قابل توجهی با سیستم اندروید دارد. کاربرانی که از گوشی های اپل استفاده می کنند اطلاعاتی مانند لیست شماره تلفن، رمز عبور شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات حساب بانکی، عکس و فلیم های خانوادگی، پی دی اف ها و اسناد متنی را در آن ذخیره می کنند. زمانی که این اطلاعات پاک شود برای دسترسی مجدد باید ریکاوری شوند. برای بازیابی اطلاعات موبایل آیفون بهترین روش سپردن آن به متخصصان خبره در مراکز بازیابی اطلاعات است.

آنها از طریق نرم افزارهای پیشرفته و دستگاه های مخصوص ریکاوری اطلاعات، تمامی فایل های حذف شده را بازیابی می کنند. البته اگر اطلاعات خود را در فضای iCloud ذخیره کرده باشید از طریق ورود به حساب کاربری خود می توانید تمامی اطلاعات را بازیابی کنید. شرط بازیابی در این روش این است که بیش از 30 روز از زمان حذف شدن فایل نگذشته باشد.

همیشه یک نسخه پشتیبان داشته باشید

بهترین روش برای دستیابی مجدد به فایل هایتان پس از حذف شدن آنها این است که همیشه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود داشته باشید. فرقی ندارد که از گوشی های سامسونگ، ال جی، سونی یا اپل استفاده می کنید، مهم این است که اگر اطلاعات مهمی در این نوع گوشی ها دارید از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت حذف آنها، مجددا به آنها دسترسی پیدا کنید. در گوشی های اندروید، استفاده از کارت حافظه این امکان را به شما می دهد تا همیشه از اطلاعاتتان بک آپ بگیرید.

البته فضای ابری گوگل و مایکروسافت نیز روش مناسبی برای پشتیبان گرفتن از اطلاعات است. در این صورت برای بازیابی اطلاعات موبایل خود نگرانی نخواهید داشت. برخلاف گوشی های اندروید، اپل در گوشی های آیفون امکان استفاده از کارت حافظه را فراهم نکرده است. اما برای بک آپ گرفتن از اطلاعات، اپل، سرویس iCloud را ارائه کرده است. آی کلود با آیفون همگام شده و اطلاعات مختلف از جمله اطلاعات مرورگر، مخاطبین، پیام ها، ایمیل ها و یادآورها را ذخیره می کند. پس از حذف این اطلاعات، به راحتی می توان از طریق آی کلود آنها را ریکاوری کرد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.